اخبار به روز سئو ایران و جهان

اخبار به روز سئو ایران و جهان را در اینجا دنبال کنید.

دکتر کولیوند: طرح شهید سلیمانی در دنیا بی نظیر است


رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سیل های دو سال اخیر اگر برنامه ریزی دقیق و فرماندهی مداومی در وزارت بهداشت وجود نداشت ، تعداد کشته شدگان این حوادث در کشور بسیار بیشتر از ما شاهد بودیم ” به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و …

دکتر کولیوند: طرح شهید سلیمانی در دنیا بی نظیر است https://livemag.ir/2021/01/دکتر-کولیوند-طرح-شهید-سلیمانی-در-دنیا-ب/ https://livemag.ir/2021/01/دکتر-کولیوند-طرح-شهید-سلیمانی-در-دنیا-ب/#respond مجله زنده خبری Wed, 27 Jan 2021 03:02:30 0000 حوادث و رویدادها https://livemag.ir/2021/01/دکتر-کولیوند-طرح-شهید-سلیمانی-در-دنیا-ب/ رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سیل های دو سال اخیر اگر برنامه ریزی دقیق و فرماندهی مداومی در وزارت بهداشت وجود نداشت ، تعداد کشته شدگان این حوادث در کشور بسیار بیشتر از ما شاهد بودیم ” به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و …

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سیل های دو سال اخیر اگر برنامه ریزی دقیق و فرماندهی مداومی در وزارت بهداشت وجود نداشت ، تعداد کشته شدگان این حوادث در کشور بسیار بیشتر از ما شاهد بودیم ”

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فنی مالک اشتر برگزار شد ، گفت: “یکی از دلایل موفقیت وزارت سلامت در بحران های گذشته اطلاعات هماهنگ بود. اطلاعات از دستگاه های دیگر به اشتراک گذاشته شد.

وی افزود: اغلب اوقات ، کوته بینی یا ناآگاهی باعث می شود که ما نتوانیم هرگونه اطلاعات را با یکدیگر در میان بگذاریم و خدمات ارائه شده شایسته افراد یا دستگاه های ارائه دهنده خدمات نیستند. عواقب بعدی سیل ، یعنی بیماری های عفونی.

عملکرد مجاز وزارت بهداشت در حوادث گذشته و ثبت رکورد جهانی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حوادث مختلف کشور مانند حادثه پلاسکو ، ریزش معدن یورت گلستان و زلزله کرمانشاه ، کار وزارت بهداشت قابل قبول است. پس از زلزله کرمانشاه ، من 7 اقدام را به عنوان بهترین اقدامات در جهان اعلام کردم و رکورد سازمان بهداشت جهانی را ثبت کردم و گفتم اگر کشوری این اقدامات را انجام داده است ، به ما بگویید کشور دوم شویم.

دکتر کولیوند گفت: زلزله کرمانشاه شاهد همکاری ، همدلی و همدلی همه دستگاه ها بود. برای انتقال مجروحان هر 5 دقیقه یک پرواز هلی کوپتر داشتیم. در کمتر از 20 ساعت 7350 مجروح به بیمارستانهای کرمانشاه ، همدان ، هورام آباد ، تهران ، کرج و اصفهان اعزام شدند و بیش از 100 عضو پیوند شدند که همگی موفق بودند.

داستان نقل مکان دانشجویان ایرانی از ووهان و مشکلات آن

وی گفت: در ژانویه سال گذشته ، همه ما در ووهان چین شاهد بیماری عروق بیماری کرونا قلب بودیم که بسیار گسترده و فانی است و هیچکس از این بیماری اطلاعی نداشت و ما از روزهای اول این بیماری در جلسات وزارت بهداشت ، کمیسیون ها و مقامات مختلف شناسایی شد و در همان روزها بارها اعلام شد که ورود این ویروس ناخوشایند به کشور اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیستم بهداشتی کشور قبل از ورود ویروس به کشور سال گذشته به طور منظم کشور را رصد می کرد و در بخش اورژانس نیز وضعیت بیماری های جهان را رصد می کردیم. در فوریه سال گذشته ، ما تعدادی از دانشجویان ایرانی را که به دلیل اعلام حکومت نظامی در چین در چین بودند ، به ایران بازگرداندیم.

دکتر کولیوند گفت: وقتی تصمیم گرفتیم دانشجویان ایرانی را به ووهان در کشور منتقل کنیم ، هیچ دستگاهی با ما همکاری نکرد و ما تنها بودیم. ما حتی هتلی را که می خواستیم برای آن 5 برابر قیمت اجاره کنیم ارائه دادیم ، اما هیچ کس به ما کمک نکرد و حتی برخی از کارمندان شهریار صاحب هتل را تهدید کردند که اگر در این هتل دانشجو بمانید ، به این معنی است که تاج شهریار را می خواهید و هتلدار پشیمان شد که سرانجام دادستان به ما در استفاده از مکان کمک کرد.

وی افزود: وقتی دانشجویان را به ایران بردیم ، صاحب هتل و مأموران هتل رفتند و اصلاً اقامت نکردند. در این شرایط ، ما از یکی از همکارانی که در سفرهای حج به ما کمک کردند درخواست هتلداری کردیم و 24 پرسنل اورژانس ، به عنوان عوامل هتل ، کار در هتل ، بهداشت و درمان را انجام دادند و خوشبختانه همه دانش آموزان گواهی بهداشت خود را دریافت کردند. آنها آلوده نشده بود.

اولین روزهای فوران تاج در کوم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: وقتی کرونا در کوم کشف شد ، من اولین شخصی بودم که از وزارت بهداشت به کوم سفر کردم. ما دو بیمارستان را به عنوان سایت اصلی ارجاع انتخاب کردیم. پروتکل های درمانی قبل از ورود کرونا به کشور تهیه شده و تیم های متخصص و متخصص به طور منظم این پروتکل ها را تا به امروز به روز می کنند و اکنون ما تجربه بسیار خوبی در کار با کرونا کسب کرده ایم.

دکتر کولیوند گفت: “وقتی تاج رسید ، افرادی که رنگ و هنر جبهه ، جنگ ، شهادت و فداکاری را بو می کردند ، برای مقابله با تاج کار کردند ، اما برخی عقب نشینی کردند.” مردم می ترسیدند و حتی افرادی که آگاه بودند می ترسیدند. ما از همراهان بیمار خواستیم که بیمارستان را ترک کنند اما آنها به جای اینکه ما را همراهی کنند ، به ما فحش و فحش دادند اما ما اصلا ناراحت نبودیم.

انتخاب تیم های ویژه برای عملیات آموزش اضطراری در کشورهای مدیترانه شرقی

وی ادامه داد: تیم های عملیات ویژه در بخش اورژانس پس از زلزله در کرمانشاه تشکیل شدند و سال گذشته در جلسه وزیران بهداشت از منطقه مدیترانه شرقی برای آموزش تیم های اورژانس در کشورهای عضو منطقه توسط سازمان بهداشت جهانی انتخاب شدند. این تیم ها برای مقابله با حوادثی مانند بیولوژیکی ، شیمیایی و میکروبی و همچنین بیماری کرونا آماده بودند و ما آمبولانس های ویژه ای را برای آنها انتخاب کردیم ، بنابراین ادامه ماموریت های پزشکی اضطراری و مراقبت از بیماران مبتلا به سکته های قلبی ، مغزی و قاچاق و غیر حوادث قاچاق نقض نخواهد شد.

در طول کرونا ، وقفه اضطراری کاهش یافت

رئیس سازمان اورژانس در کشور تأکید کرد: “وقتی تاج وارد کشور شد ، ما نمی توانستیم نیروهای جدیدی استخدام کنیم و آنها را برای مدت بسیار کوتاهی آموزش دهیم ، اما در این شرایط مجبور شدیم ساعت کاری نیروهای اورژانس و آنها را افزایش دهیم. استراحت کاهش می یابد “ساعت کاری آنها از 24-48 به 12-24 ساعت تغییر کرده است ، یعنی آنها 24 ساعت کار کرده و 12 ساعت استراحت کرده اند و ظرفیت ما برای منابع انسانی چند برابر شده است. در چند سال گذشته تعداد آمبولانس های کشور افزایش یافته است از 2400 تا 5700 که 10٪ آن مربوط به حوادث شیمیایی ، میکروبی ، تروریستی و انفجاری است که در این صورت مقصد کرونا بود.

وجود فرماندهی هماهنگ در وزارت بهداشت

دکتر کولیوند تأکید کرد: یکی از ویژگی های اقدامات وزارت بهداشت علیه کرونا تشکیل یک فرماندهی منسجم بود. وقتی خبر ورود کرونا اعلام شد ، ستاد وزارت بهداشت به فرماندهی دکتر نمکی وزیر بهداشت تشکیل شد و کمیسیون های مختلفی از جمله بهداشت ، درمان ، آموزش ، اطلاع رسانی و پشتیبانی تشکیل شد.

از تهیه ماسک در کشور رنج می برد

وی خاطرنشان کرد: این ماسک که امروزه به راحتی برای همه قابل دسترسی است ، سال گذشته در همان روزهایی که می خواستیم آن را از کشورهای مختلف به ایران وارد کنیم ، متوقف شد و حتی محموله ای از کیت های تشخیصی از سازمان بهداشت جهانی به این کشور ارسال شد. ایران “به آنها گفته شد كه اجازه ورود به كشور را ندارند. همكاران وزارت دفاع شروع به تولید ماسك و لباس محافظ N95 كردند و آنها را بصورت شبانه روزی تولید می كردند تا ما در اسرع وقت به نیروهای بیمارستان برسیم. قاچاقچیان همه چیز را جمع كردند .که یک ماسک در بازار بود ، جایی که نیروهای مسلح ، به ویژه سپاه پاسداران ، کمک زیادی به ما کردند و ما خوشحالیم که امروز یک ماسک سه لایه با قیمت پایین در دسترس مردم است ، در حالی که قیمت آن چندین برابر است .

ولی فقیه الگویی جهانی برای پایبندی به پروتکل ها است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در مدیریت تاج و حمایت مردم تصمیم به تعطیلی مدارس ، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی ، هنری و مذهبی گرفته شد و مهمتر از همه ، چشم انداز رهبر معظم انقلاب این بود که پروتکل های نظارت. که یک مدل جهانی بوده و هستند. “اولین سخنرانی های رهبر معظم انقلاب حاوی دیدگاه های بسیار تخصصی ، عملیاتی ، دور اندیشی و چشم انداز بود و آنها خود اولین کسانی بودند که پروتکل ها را دنبال کردند و معتقدند هرچه دستگاه تخصصی اعلام شود باید رعایت شود.

موفقیت های پروژه شهید سلیمانی

دکتر کولیوند با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در گام چهارم بسیج ملی علیه کرونا در کشور ، افزود: در این طرح قصد داریم میزان مرگ و میر بیماران 10٪ و تعداد بیماران بستری با 30 بیمار را کاهش دهیم. ٪ تحریم ها ، توانایی های ما افزایش یافته و استراتژی هایی که تعریف شده بود ، ما مجبور بودیم در مراحل اولیه بیماران را شناسایی کنیم و سه تیم پشتیبانی ، نظارت و مراقبت تشکیل شد و خوشبختانه امروز می بینیم که مرگ و میر بیماران چشمگیر و فراتر از انتظار است. این طرح در جهان بی نظیر است و می توان آن را الگویی موفق در جهان دانست. اما در آلمان با همه امکانات ، منابع و تجهیزات ، روزانه 1200 بیمار جان خود را از دست می دهند ، تنها تفاوت ما با آنها وجود فرماندهی منسجم و نیروی کار فداکار و مذهبی است.

وی تأکید کرد: در طرح شهید سلیمانی 140 هزار تخت هتل ، مهمانسرا و خوابگاه شیک و مجهز در کشور آماده شده است و شاخص های وی در زمینه بهداشت و درمان بسیار ناچیز است. به عنوان مثال هتل لاله در تهران آماده است تا تختخواب های خود را بسازد. هر شب 70،000 تن به بخش بهداشت بدهید و همه به میدان می آیند و کمک می کنند.

لزوم افزایش آموزش و آگاهی در مدیریت بحران

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی ، به ویژه سیاست های ارتباطی رهبر معظم انقلاب در زمینه مدیریت بحران ، بر تقویت آموزش ، آگاهی و فرهنگ ایمنی در بین مسئولان و مردم تأکید دارد و از همه مهمتر ، تقویت تحقیقات و اقدامات برای کاهش بحران است. در این سیاست ها کنترل و حاکمیت ذکر شده است و ما باید از تمام توانایی های مدیریت بحران دولتی و غیر دولتی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برای شرایط اضطراری در کشور ، وی افزود: در بحران های نوظهور ، اگر همت ، همدلی و همکاری وجود نداشته باشد ، قطعاً موفقیت خاصی حاصل نخواهد شد. فرمان و کنترل چند مرحله بالاتر از کنترل است و در عملیات نمایش داده می شود. ما حوادث مختلفی از جمله دفاع مقدس و بلایای طبیعی و غیر طبیعی را در کشور تجربه کرده ایم و وقتی حادثه ای رخ داد ، برنامه ریزی و اقدام را شروع کردیم و بیشتر در مرحله پاسخ بودیم و در مرحله پیشگیری در کشور کار کمتری انجام شد. یکی از اصلی ترین اشکالات

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/01/دکتر-کولیوند-طرح-شهید-سلیمانی-در-دنیا-ب/feed/ 0


[ بازدید : 152 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 9 بهمن 1399 ] [ 6:55 ] [ Gary ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]